

‘Als mentorenteam hebben we met veel plezier een de mentortraining gevolgd ter voorbereiding op het gebruik van de mentormethode Studielift123 in onze klassen.
Ons valt ten eerste op dat in de methode alle elementen als puzzelstukjes in elkaar passen. Alle vaardigheden vullen elkaar op natuurlijke wijze aan. Er is ook een duidelijke doorlopende leerlijn voor zeker de eerste vier jaar van het voortgezet onderwijs.
Wat ons daarnaast erg aanspreekt is de pedagogische, psychologische en vakdidactische onderlegging van alle activiteiten. We herkenden executieve functies, de taxonomie van Bloom, meervoudige intelligenties van Gardner, de drie doeldomeinen van Biesta, enz.
Als een leerling dit serieus neemt, inzicht krijgt in zichzelf en echt iets leert, dan kan hij of zij daar in zijn of haar vervolgstudie (en daarna) groot profijt van hebben.Het is een groot voordeel dat je na de mentortraining makkelijk contact met haar op kunt nemen voor verdere vragen en hulpmiddelen. Het is heel goed mogelijk om in overleg met haar een bij de school passende leerlijn te ontwikkelen. Dit is ook één van de hoofdactiviteiten in de mentortraining.
Verder valt het in de training op dat de studieliftmethodieken in de activiteiten zijn geïntegreerd: show, don't tell.
De opmaak van de door haar ontwikkelde materialen is helder, overzichtelijk en aantrekkelijk. De boeken zijn stevig voor in het gebruik en het theorieboek sluit op een logische manier aan op het werkboek en is een prachtig naslagwerk voor verdere verdieping voor zowel mentor als leerling.
Dit alles draagt er aan bij dat we zin hebben om te beginnen met Studielift.’